יום שישי, 11 ביוני 2010

דברת תורה - פרשת קורח

אביתר איזק
בפרשת השבוע מדובר על המחלוקת של קרח ועדתו מול משה וה' לגבי קדושת העם. כאשר משה מבקש להעמיד את דעת קרח במבחן הוא מציב את מבחן הקטורת, 250 איש שטוענים לקדושה יקריבו קטורת מי שקב"ה יקבל את קטורתו יצליח והשאר יישרפו. נשאלת השאלה למה בוחנים קדושה לפי קטורת? למה דווקא זה המבחן?

נראה שמשה ביקש להעביר מסר לכל עדת קרח ולעם, הקטורת מורכבת מ11 סממנים שבעצם מסמלים 11 רבדים וסוגים אנשים בעם , הקטורת מסמלת על איחוד כל הסממנים האלה אבל כשכל אחד מהם הוא סממן אחר שיש לו ייחודיות משלו, משה ביקש להראות להם שלכל אחד מישראל יש ייחודיות משלו שאחראית ליצירה השלמה שנקראת עם ישראל ואי אפשר לתקיים בלי אחד מהסממנים. בזה הוא ביקש להראות להם שתפקידם בעם ישראל קריטי ולא צריך להיות להם רצון להיכנס לנישה של מישהו אחר.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
רפאל גלעד בן רומיה
ולע"נ הרב הקדוש מרדכי צמח בן מזל זכותו תגן עלינו
ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה