יום שישי, 14 במאי 2010

דבר תורה - פרשת במדבר

אהיתר איזק


לעתיד לבוא התורה מספרת לנו שנזכה לאכול מבשרו של לויתן או לשבת בסוכה שעשויה מצל עורו של לויתן. רוב הפרשנים אינם מפרשים דבר זה כפשוטו אלא מפרשים שהלויתן זהו כינוי לתורה שתתגלה בביאת המשיח. למה דווקא השם לויתן? ומה המהות של התורה השלמה לעתיד לבוא?
המילה לויתן מכילה בתוכה את המילה לוי (שניהם מגיעים מאותו שורש של ליווי) בפרשת השבוע מסופר לנו על שלושת בני לוי : קהת,גרשון ומררי שמהם יצאו משפחות הלויה ששירתו את המשכן במהלך המסעות כאשר לכל מפחה היה תפקיד משלה, אולי כאשר נסתכל על מהות הלוים נצליח להבין את משמעות הלויתן.
בני קהת-אחראים על כל כלי הקודש המנורה השולחן וכל כלי הקודש שהיו בתוך המשכן
בני גרשון-היו אחראים על כל האוהל והמסכים של שער החצר בקיצור כל חיצוניות המשכן
ובני מררי-היו אחראים על קרשי המשכן עמודיו ואדניו כל הדברים המחזיקים את המשכן.
אפשר ללמוד מפה לתורה, כל תורה שלמה צריכה את בני קהת-פנימיות ותוכן המחזיקים את התורה שלתורה שאני לומד יהיה משמעות ולא סתם שעשוע באיזה רעיון
בני מררי-כאשר התורה שלנו מקבלת תוכן היא צריכה גם תמיכה ואחזקה עמודים שיתמכו בה ויתנו לה לקיים את האידאל הזה למשל ללמוד מסכת תרומה כאשר אינך יכול להפריש תרומה לבית המקדש זוהי תורה ללא תמיכה וקיום כרגע במציאות
בני גרשון- צריך לזכור שלמרות שאין חשיבות ליופי מצד עצמו עלינו לזכור שישנו אידאל של כבוד ויפי לתורה שלנו ולמצוות שלנו "זה אלי ואנווהו"
שילוב של כל הדברים האלו נמצא רק בארץ ישראל שבה ליופי יש אידאל בפני עצמו (בשונה מהגלות) ארץ שבה כל ההלכות תופסות מושגים מעשיים של התמודדות עם החומר ובה כל תורה יש בה משמעות שלמה ועמוקה של עשייה פנימית, זוהי בעצם תורתו של משיח.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת הרב מרדכי צמח בן מזל
ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה