יום שישי, 28 במאי 2010

דבר תורה לפרשת בהעלותך

בס"ד

דבר תורה לפרשת בהעלותך
אלינור יעקובי
"בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות''.
במקדש, שנאמר בו "בהעלותך את הנרות", מפרשים חכמינו ז"ל: "שתהא שלהבת עולה מאליה", דהיינו צריך להדליק את הנרות עד שהשלהבת תאחז היטב בנר ותהיה דולקת מאליה.
כן הדבר בעשיית מצוה. צריך לקיים את המצוה בהתלהבות כזו, שגם לאחר סיום מעשה המצוה, שלהבת ההתלהבות לא תפוג, אלא תדבק בעצם הנפש, והדבקות בד' על-ידי המצוה תִמשך ותהא מוסיפה והולכת מעצמה בטבע הנפש.
צריך שתִבער בתוך המצוה אש יוקדת של אהבת ד' ויראתו, אשר תאיר את כל חדרי הנפש. כי הרי בכל מצוה תלויות כל המצוות כולן, ובעשיית מצוה אחת מאירות מתוכה כל המצוות כולן, וכל חדרי הנפש של האדם מתמלאים באור יקרות של מצות ד'. כל זה נעשה על-ידי ההדלקה הראשונה, אשר בגינה מתייחס אליו כל האור הנמשך ומאיר מאותה הדלקה.
"כי נר מצוה ותורה אור".
מתוך: מאמר הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א.
שבת שלום ומבורך :)
לרפואת הרב מרדכי צמח בן מזל,יצחק בן ברכה,חיה בר בת אסתר,ראם בן חיה מרגלית,תמר רבקה בת אדית יעל,נעמה בת ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים.עידית,חי בן איילה,חנן בן שלומית,יהודה בן גאולה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה