יום ראשון, 11 ביולי 2010

דבר תורה - פרשת מטות מסעי

כל דבר אשר יעבור באש תעבירו באש וטהר..וכל דבר אשר לא יבא באש תעבירו במים" - אביתר איזק

פסוקים אלו מובאים בפרשה בהקשר של פרשת המלחמה במדיין וההיטהרות מהטומאה כולל טומאת הכלים. בפסוקים אלו יש גם רמז לתהליך ההיטהרות שלנו מכל חטאינו.
ישנם שתי דרכים לחזור בתשובה: הדרך הראשונה היא דרך של התרחקות דרך של סייגים ופרישות מכל דבר העלול להוביל אותי למקום שבו הייתי בעבר, מי שבוחר בדרך זאת בדרך כלל שוקע בחיים של לימוד תורה וקדושה של פרישות.
הדרך השנייה היא חזרה בתשובה מתוך קדושת החיים , לחזור למקומות שנפלתי בהם , לא ליפול בהם ויותר מזה לקדש אותם ולמצוא בהם צדדים חיוביים וטהורים בכל תחומי החיים ולא רק בדרך חיים של פרישות ותורה. התורה מלמדת אותנו שהדרך השנייה שבה אני משתמש בכוחות חיי היא הדרך הטובה יותר, אם נפלתי באש המסמלת את כוחות החיים המתעלים והבוערים התיקון שלי הוא לעבור באש, בכל כוחות חיי ולהיטהר.
אבל אם זאת התורה מלמדת אותנו לא לטעות, לא כל אחד יכול לבחור בדרך הזאת ישנם אנשים שאינם יכולים להשתמש בכל כוחות חייהם בלי ליפול ועליהם לבחור בדרך השנייה, ועל זה אומר הפסוק כל דבר אשר לא יבא באש- מי שלא יכול לתקן את עצמו ע"י תיקון מעשי של כוחות חייו עליו לעבור במים-לשקוע בתוך ימה של תורה ומשם לשאוב את התיקון וההיטהרות שלו.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
ולעילוי נשמת הרב מרדכי צמח בן מזל טוב והרב יהודה עמיטל זצוק"ל
ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה