יום שישי, 30 באפריל 2010

הדלקת ל"ג בעומר מסורתית מתקיימת בקבר שמעון הצדיק בירושלים.


 הדלקה מסורתית מתקיימת בקבר שמעון הצדיק בירושלים.
ל"ג בעומר בשמעון הצדיק
התחלה:יום שבת 01 מאי 2010‏ בשעה 21:30‏
סיום:יום ראשון 02 מאי 2010‏ בשעה 12:00‏
מיקום:שכונת שמעון הצדיק ירושלים
בס"ד
כבכל שנה יתכנסו רבבות אלפי ישראל בל"ג בעומר סביב מערת קברו של שמעון הצדיק בירושלים להילולה המסורתית המתקיימת במקום מאות בשנים. בתורת הסוד מבואר כי רבי שמעון בר יוחאי ושמעון הצדיק שניהם מאותו שורש נשמה ולכן נהגו לערוך הילולה בל"ג בעומר גם בקברו של שמעון הצדיק.
בספר 'משכנות לאביר יעקב' מביא שהתפילה על קברו של שמעון הצדיק מסוגלת לניסים גלויים ולישועות בכל, ובפרט לתפילה על הגאולה.הוא מסביר זאת ע"פ הגמרא במסכת יומא (דף ט"ל) שם מובאים חמשת הניסים שנעשו בבית המקדש במשך ארבעים שנות כהונתו של שמעון הצדיק ככהן גדול, כאשר אחד הניסים היה :"שלא כבה נר המערבי" - עדות לישראל שהשכינה עמהם .ומסביר רבי מעשיל מביאלסטוק זצ"ל :מכיוון שבימי חייו שימש שמעון הצדיק ככהן גדול והכניס תפילותיהם של ישראל לפני ולפנים לבית קודש הקודשים , אם כן ראוי שישתדל הצדיק גם עתה שיגלה הקדוש ברוך הוא כבוד מלכותו ויפרוק עול גלות מעל זרע ישראל קדושים. ודבריו מבוססים ע"פ דברי האריז"ל "כי הצדיקים אחר פטירתם עוסקים בעבודתם וביחודים שעסקו בחייהם".
השנה יותר מתמיד קוראים רבני ארץ ישראל לבוא אל ההילולה לאורך כל שעות היממה ולתמוך במחדשי היישוב היהודי סביב קברו של שמעון הצדיק. יחד נעתיר בתפילה שיחזק ה' את אחיזתנו במקום קדוש זה.
דובר ועד מתיישבי שמעון הצדיק יהונתן יוסף , קורא לכל עם ישראל לבוא ולהוכיח לאנרכיסטים ולעולם כולו כי עם ישראל בהמוניו תומך בייהוד ירושלים ומתנגד למסירתה לידי מרצחים . " המתיישבים במקום עומדים בגבורה מול מסע רדיפה ערבי -אנרכיסטי- תקשורתי , ובטוחני כי בואם של רבבות יהודים למקום יעודד ויחזק את ההתיישבות היהודית בשכונת שמעון הצדיק". במקום יתקיימו לאורך כל היום טקסי ההדלקה והחלאקה המסורתיים, ותזמורת כליזמרים תנגן לאורך כל ההילולה. יצויין כי לאחרונה נחנך במקום אולם מיוחד לבריתות וחלאקות והשימוש בו חינם. סעודות כיד המלך לבאי ההילולה, חלוקת ח"י רוטל, וכמובן סיורים מודרכים חינם להכרת השכונה והשרשים היהודיים שבה . אין צורך בתיאום מראש! באים ומסיירים.
בהשתתפות: אדמורי"ם,רבנים ,סגן רוה"מ ושר הפנים הרב אלי ישי ,חכי"ם, חברי מועצת העיר ירושלים, ואישי ציבור . הציבור הקדוש מוזמן לבוא ולחזק את ציון הקבר ואת השכונה היהודית במקום.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה