יום ראשון, 18 באפריל 2010

דבר תורה

אביתר איזק


יום זה שאנו מתייחדים עם חללי צבא הגנה לישראל נקרא יום הזיכרון, אנסה לעמוד קצת על משמעות השם ותוך כדי כך להכניס משמעות עמוקה ליום הזה. ישנו עוד מאורע בעם ישראל שנקרא יום הזכרון וזהו ראש השנה, אם ביום הזכרון אנחנו זוכרים את החללים אז בראש השנה אנחנו מבקשים שהקב"ה יזכור אותנו, מהי משמעות הזכרון של הקב""ה? האם הוא יכול לשכוח שאחנו מבקשים ממנו לזכור אותנו?
אלא נבין מהי משמעות העמוקה של הזיכרון, זיכרון הוא כאשר ידוע לנו משהו והוא עובר לתת מודע ואיננו חיים לפיו ואז ברגע מסוים הוא עולה מחדש ואז אנחנו קוראים לזה זיכרון.
בראש השנה אנחנו מבקשים מהקב"ה שיתנהג עימנו לא כמעשינו אלא כמו מה שהיינו, נשמות טהורות וטובות, וזהו עצם הזכרון בראש השנה.
אותו דבר מתקיים ביום הזכרון לחללי צה"ל, בחיי היום יום אנחנו שומעים על אידאלים רבים: אהבת הארץ,העם, המדינה, הרעות, האחווה וכו' לצערנו הדברים האלו שאנו לומדים לא מחזיקים בעוצמתם בשטף היום יום ואנחנו עוברים לחיות חיים שגרתיים ורדודים לכן ביום זה אנחנו אמורים להיזכר באלו שמתו למען חלום למען דרך ולמען כך אחד ואחד מאיתנו בעצם היותו יהודי וחלק מעם ישראל, עלינו לקחת כוחות מהיום הזה לחיים שלמים ואידאליים יותר ולא ררק עצב וסיפורים זוהי הדרך השלמה והטובה ביותר לזכור את חללי צה"ל.
לעלוי נשמת כל חללי צבא הגנה לישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה