יום ראשון, 24 בינואר 2010

עם ישראל אור לגויים- תיעוד מרגש מהאיטי


הלא ייאמן
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מצילים חיים. מונעים נכות. מעניקים לחולים טיפול, חום ואהבה ומגע אנושי. אוהבים את החולים.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הנמצאת בלב גיהינום של מסכנות עושים ועדות אתיקה על כל מקרה רפואי מורכב.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי מתלבטים מה סיכוייו הרפואיים של ילד קטוע רגליים עד למפשעה; מה סיכוייו של פג לשרוד מונשם בפגייה שבאוהל.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי לא נשארו מוטות לקיבוע שברים מורכבים. כל מוט עולה 5,000 יורו. הכסף זה לא הבעיה. פשוט אין. אח חדר ניתוח פיתח רעיון, התחבר לנגד חימוש שלקח מוטות דומים למחרטה מקומית, וייצר עשרות מוטות חדשים לקיבוע. ממשיכים להציל חיים.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים קיימת מערכת רשת ממוחשבת לניהול ומעקב אחרי המאושפזים. צילומים הנעשים באוהל הרנטגן נראים במערכת דיגיטלית המוצבת במחלקת האורטופדיה.
במשלחת חיל הרפואה שהגיעה מישראל שבמזרח התיכון להאיטי עובדים רופאים אמריקאים מתנדבים. כי אין להם מתקן יעיל אחר לעבוד בו. רופא ואחות מגרמניה הגיעו לכאן. כי שמעו שזה בית החולים הטוב בהאיטי. צוות חדר ניתוח קולומביאני הגיע על ציודו המלא וביקש לפרוס לידנו ולהיות חלק מבית החולים. 20 רופאים ואחיות בריטיים ביקשו לעבוד עימנו. בריטניה היא המדינה הנאורה ההיא שם באירופה. זו המחרימה אקדמית את ישראל. כל אלה, ללא יוצא מן הכלל, עומדים למסדר בוקר כל יום בשבע בבוקר ברחבת הדגל. דגל ישראל. דגל המדינה שהוקמה אחרי שארצות הברית הייתה למעצמה המובילה בעולם. אחרי שהבריטים עזבו את הארץ שהייתה תחת שליטתם. אחרי שקולומביה כבר הייתה מדינה ותיקה. אחרי שהגרמנים הוציאו לפועל את שואת העם היהודי.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מבקשים אנשי המשלחת הרוסית מהמעצמה הישראלית סיוע בציוד רפואי.
במשלחת חיל הרפואה להאיטי מתנדבים אנשי זק"א דתיים. מטפלים בגופות וחלקי איברים של נפטרים וקטועים מהאיטי. בגלל כבוד המת, כבודו של ההוא ההאיטני דובר הקריאולית, הסוגד לוודו שבים הקריבי שבקצה האטלנטי.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מבקשים רשות מהחולים לצלם את אבריהם הפגועים, אבל לא מצליחים להסביר להם את מהות השאלה.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים נוצרה מצוקה בגבס. רופא בעל יוזמה פנה לנזירות בבית חולים ההאיטני בבקשת סיוע. לא היה להן. הם הפנו אותו לשכונה נידחת, אל בין סמטאות מצחינות שם ממוקמת שגרירות מרוקו בהאיטי. במחסן אצלם נמצא מלאי גבס שהובא לבית החולים. הרופא אגב היה ממוצא מורוקאי.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים יש חדר לידה. נולדים שם תינוקות. מטפלים ביולדות. מאשפזים יילודים הזקוקים לכך בפגייה.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מבצעים בחולים הקשים ניתוחים פלסטיים.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מקיימים את חוק זכויות חולה. שומרים על זכויות הפרט שלו. על סודיות רפואית. מסבירים לחולה את מצבו בשפה הקריאולית, דרך מתורגמן.
במשלחת חיל הרפואה בהאיטי הממוקמת באוהלים מתקיים שוויון זכויות מלא בין כל בני האדם. בהאיטי, שהייתה מדינת עבדים, וגם כיום קיימים פערים חברתיים נוראיים בין קבוצת עילית עשירה לבין העניים שבעניי העולם.
במשלחת חיל הרפואה להאיטי הממוקמת באוהלים מגולם המוסר האנושי בשיאו. מתקיימת אחוות האדם בתפארתה. בא לידי מוחשיות נדירה הפסוק מפרשת קדושים ואהבת לרעך כמוך.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה