יום שישי, 30 ביולי 2010

דבר תורה - פרשת עקב

פרשת עקב -אביתר איזק
לא בצדקתך ובישר לבבך אתה בא לרשת את ארצם כי ברשעת הגויים האלה ה' אלהיך מורישם מפניך"

פסוק זה שמופיע בתחילת הפרשה הוא מהפסוקים שמשה אומר לעם ישראל לפני כניסתם לארץ, לכאורה הפסוק הזה נשמע קצת מוזר, מילא שאנחנו לא כאלה ראויים לרשת את הארץ אבל ממתי הסיבה העיקרית של ירושת הארץ זה בגלל רשעת הגויים? ממתי זכות אבות היא רק סיבה משנית לרשעת הגויים?
נראה שמשה רוצה ללמד אותנו כלל חשוב בכניסה לארץ, על מנת לשבת בארץ ישראל צריך להיות במיצוי מקסימלי, בקשר עם הקב"ה ובייעודה של הארץ, בני ישראל עוד עלולים לחשוב שהם הגיעו לרמה הזאת שהרי הם נכנסים לארץ ופה משה מתקן אותם ואומר להם יש לכם טעות, בקטע הזה אתם פשוט יותר טובים מהגויים מכיוון שיש לכם פוטנציאל להגיע למיצוי ולקשר השלם עם הקב"ה ועם הארץ, אבל אל תטעו אתם לא ברמה הזאת ואתם צריכים כל הזמן לשאוף אליה על מנת להגיע אליה.
גם היום זכינו בחסדי ה' יתברך למדינה, אבל יש לדעת שקבלנו אותה בחסד ולא בזכות עלינו להבין שמדינה לבד זה לא מספיק אלא יש לה גם ייעוד, הדרך לשמירה על המדינה (כמובן שהדרך הזאת מתבטאת במספר תחומים) היא להגשים את הייעוד שלה להיות אור לגויים גם בתחום הכללי וגם בתחום הפרטי.
שנזכה
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
יוסף בן יפה
ישראל פראג'י בן מרים
ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,הרב מרדכי אליהו בן מזל טוב,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה