יום שני, 9 באוגוסט 2010

דבר תורה - ר"ח אלול

אביתר איזק
בתלמוד הירושלמי רבי עקיבא מציין לנו שיסוד התורה הוא "ואהבת לרעך כמוך" ועל זה מקשים הפרשנים איך זהו הכלל הכי יסודי בתורה הרי הוא מדבר רק על חצי תורה, רק על מצוות שבין אדם לחבירו ? עונים הפרשנים שמדובר על "רעך" הכוונה לה' ואהבת לרעך כמוך מדבר גם עליו.

מה שנראה כתשובה שולית בפרשנים הוא בעצם יסוד גדול בתורה, אהבת הבריות ואהבת ה' הם דבר אחד , על ידי אהבת ה' שבכל אדם ואדם אפשר להגיע לאהבת הבריות, לא רק זה שאהבת ה' נקראה על שם אהבת הבריות.
נכנסים אנחנו עכשיו לחודש אלול חודש של התחזקות ותשובה, בחודש זה נקבל על עצמנו להתחזק לא רק באהבת ה' אלא גם במצוות שבין אדם לחבירו שבהם הרבה יותר קשה לנו להתחזק, לא סתם אמרו "יותר קשה לסיים ש"ס גמרא מאשר לשנות מידה אחת".
נקבל על עצמנו לעבוד על מידותינו בחודש אלול על בן אדם לחבירו ולהתחזק באהבת ה' ובאהבת הבריות.
חודש טוב-אשמח לתגובות
לרפואת
מרים בת זולה
מליה בת זולה
נורית בת מיסה
 ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
יוסף בן יפה
ולעילוי נשמת כל נשמות ישראל :אברהם בן זולה,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה,מימון בר שתיתא,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,הרב מרדכי אליהו בן מזל טוב,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה