יום שישי, 11 בפברואר 2011

דברי תורה - פרשת תצווה

אביתר איזק -התורה מספרת לנו על בפרשה על האורים והתומים שהיו חלק מבגדי הכהן הגדול בבית המקדש.

האורים והתומים היו שילוב של 12 אבנים יקרות מסוגים שונים שעליהם היו חרוטות שמות כל השבטים ועוד שמות האבות וביחד יצרו את כל אותיות הא"ב, כאשר הייתה שאלה לעם היו פונים אל האורים והתומים ועל ידי רוח ה' היו האותיות מאירות ויוצרות את התשובה שנדרשה לעם.
נשאלת השאלה למה לא היה רשום בפשטות את כל הא"ב? ולמה הם היו רשומות על שנים עשר אבנים שונות?
נראה שהתורה באה ללמד אותנו כלל חשוב על עצמנו ועל המציאות,
עולמנו מלא בעיות וחסרונות, הוא נוצר כך לכתחילה לא בשביל שנתייאש אלא בשביל שנפעל לתקן אותו.
אבל לאדם הפשוט נדמה שאין לו מה לתקן, ומה התיקון קשור אליו בכלל? תיקונים זה לרבנים, ראשי ממשלות ובכלל אנשים הרבה יותר חשובים ממנו, באה התורה ואומרת כאשר יש בעיה פונים אל כל האורים והתומים, שנים עשר האבנים מסמלות את שנים עשר הכוחות השונים שנמצאים בעם ישראל, לא תמיד התשובה תימצא במקום אחד, לפעמים היא תהיה באבנו של יהודה ולפעמים באבנו של בנימין, לפעמים היא תימצא בכוחו של ראש ממשלה ולפעמים בכוחו של תלמיד תיכון צעיר.
כל אחד בהגיע הרגע הנכון שבו יידרשו כוחותיו עליו להעמיד את עצמו ואת כוחו על מנת לעזור לעם ישראל לתקן את העולם.
לכן נכתבו הדברים על שנים עשר אבנים שונות ובשמות השבטים, ללמד אותך שאתה לא סתם פה, אין הקב"ה בורא סתם אנשים בעולם, אם אתה פה יש לך משימה שרק אתה יכול לבצע אותה, אל תשתמט זוהי חובתך וייעודך.
היה אתה האות המאירה שיוצרת את התשובה הגדולה הדרושה לעם.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית,תמר רבקה בת אדית יעל,גד בן מסעודה
נעמה בת עידית,חי בן איילה,חנן בן שלומית,יהודה בן גאולה,ישראל פראגי בן מרים,מרק בן שרה מלכה
ולכל חולי עם ישראל

לעילוי נשמות כלישראל :אברהם בן זולה, מימון בר שתיתא ,הרב מרדכי צמח בן מזל טוב,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה, ,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,אבא דוד בן עזיזה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים,שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה