יום שישי, 17 בדצמבר 2010

פרשת השבוע - "ויחי" יעקב

בס"ד א"א"א

ואתם חשבתם עלי רעה אלהים חשבה לטבה למען עשה כיום הזה להחיות עם רב".
פסוק זה מסוף פרשתנו הוא מובאה מדברי יוסף אל האחים בו הוא מסביר לה שאינו כועס עליהם מכיוון שמעשה שהם חשבו שהוא לרעה התברר לטובה בסופו של דבר ונועד להחיות "עם רב".
ישנה חשיבות רבה בראיית המציאות לטובה, בהבנה שאם הקב"ה עושה משהו הוא לטובה שלמה גם אם בצד החיצוני הוא נראה רע. המציאות שלנו היא כמו גלגל מכונית, כשמסתכלים רק על גלגל מכונית רואים אותו מסתובב פעם למטה ופעם למעלה, נראה כאילו אין בו התקדמות, רק אם מסתכלים במבט כולל על כל המכונית רואים שהמכונית מתקדמת קדימה בגלל סיבוב הגלגל, גם בחיים במבט אישי ופרטי לפעמים נראה שאנחנו למטה ולפעמים נראה שאנחנו למעלה אבל אם נסתכל במבט רחב, נראה שהמציאות מתקדמת קדימה דווקא בגלל המאורעות האלו.
אבל אל נטעה בטעותו של יוסף, אמנם ראייה חיובית ואמונה היא חשובה וטובה, אבל איננו יכולים להבין את החשבונות האלוהיים (אלא אם ה' גילה לנו על ידי נבואה או התורה). יוסף חשב שהנה מטרת כל המהלך הייתה להחיות עם משפחתו ואת כל האיזור, והנה אנחנו יודעים שהמטרה ייתה יותר גדולה מזאת וזוהי תחילת גלות מצרים ולאחריה יציאת מצרים והפיכת עם ישראל לעם.
אביתר איזק
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
יוסף בן יפה
ישראל פראגי בן מרים
בנימין ישעיהו בן יוליה
ולע"נ מזל אברהם בת נור
לעילוי נשמות כלישראל :אברהם בן זולה, מימון בר שתיתא ,הרב מרדכי צמח בן מזל טוב,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה, ,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים,שבת שלום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה