"שלח את עמי ויעבדני במדבר" - אביתר איזק
בפרשה משה פונה אל פרעה ומבקש ממנו לשחרר את עם ישראל לעבוד את ה', אחד הבקשות שלו היא שזה יהיה במדבר.
אפשר להגיד שמשה מתאר לו תיאור מצב אם נעבוד את ה' זה יהיה במדבר, אבל אפשר גם לאמר שיש פה עומק שנמצא בעבודה דווקא במדבר, מחוץ לעיניים רואות.
עבודת ה' היא לא רק אוסף של איסורים ומצוות וגם לא פולקלור עממי ונחמד, מדובר על תהליך של שינוי וגילוי כל המהות של האדם, מבנאדם חומרי ובעל נטיות רעות לבנאדם קדוש המצליח לרוממם את נטיותיו מתחת שפלות החיים, תהליך זה לא מצריך רק עשיית כל המצוות אלא הזדהות אמיתית עם התהליך והרצון להיות בנאדם טוב יותר שמחובר יותר לעצמו.
אמנם האדם בטבעו מושפע מאוד מהרבה גורמים חיצוניים של הסתכלות, איך הוא רואה את עצמו ואיך אחרים רואים אותו. במצב כזה לבנאדם מאוד קשה להגיע להזדהות עם עבודת ה' כאשר חלק רב ממנה נעשה בשביל אחרים במודע ובתת מודע.
גם משה רוצה להעביר את בני ישראל תהליך של הזדהות עמוקה אבל הוא יודע שמול המצרים זה פשוט לא יעבוד, העיניים הבוחנות של הנוגשים המצרים שיבדקו שהם באמת שוחררו בשביל לעבוד את ה' ולא סתם נחים בבית למשל אולי יגרמו לעבודת ה' גדולה אבל יבטלו את ההזדהות ואת שינוי הנפש הישראלית שאמורה להשתנות.
לכן משה אומר לפרעה, אם נעבוד את ה' זה רק במדבר במקום שהעבודה תהיה אמיתית וכנה.
מאז ומעולם יש בנפש האדם צורך להתנגד לכל מה שכופים עליה חיצונית, כך גם עבודת ה' שלנו צריכה להיות מהזדהות ולימוד בנושא.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
יוסף בן יפה
ישראל פראגי בן מרים
מרק בן שרה מלכה
לעילוי נשמות כלישראל :אברהם בן זולה, מימון בר שתיתא ,הרב מרדכי צמח בן מזל טוב,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה, ,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,אבא דוד בן עזיזה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים,שבת שלום
בפרשה משה פונה אל פרעה ומבקש ממנו לשחרר את עם ישראל לעבוד את ה', אחד הבקשות שלו היא שזה יהיה במדבר.
אפשר להגיד שמשה מתאר לו תיאור מצב אם נעבוד את ה' זה יהיה במדבר, אבל אפשר גם לאמר שיש פה עומק שנמצא בעבודה דווקא במדבר, מחוץ לעיניים רואות.
עבודת ה' היא לא רק אוסף של איסורים ומצוות וגם לא פולקלור עממי ונחמד, מדובר על תהליך של שינוי וגילוי כל המהות של האדם, מבנאדם חומרי ובעל נטיות רעות לבנאדם קדוש המצליח לרוממם את נטיותיו מתחת שפלות החיים, תהליך זה לא מצריך רק עשיית כל המצוות אלא הזדהות אמיתית עם התהליך והרצון להיות בנאדם טוב יותר שמחובר יותר לעצמו.
אמנם האדם בטבעו מושפע מאוד מהרבה גורמים חיצוניים של הסתכלות, איך הוא רואה את עצמו ואיך אחרים רואים אותו. במצב כזה לבנאדם מאוד קשה להגיע להזדהות עם עבודת ה' כאשר חלק רב ממנה נעשה בשביל אחרים במודע ובתת מודע.
גם משה רוצה להעביר את בני ישראל תהליך של הזדהות עמוקה אבל הוא יודע שמול המצרים זה פשוט לא יעבוד, העיניים הבוחנות של הנוגשים המצרים שיבדקו שהם באמת שוחררו בשביל לעבוד את ה' ולא סתם נחים בבית למשל אולי יגרמו לעבודת ה' גדולה אבל יבטלו את ההזדהות ואת שינוי הנפש הישראלית שאמורה להשתנות.
לכן משה אומר לפרעה, אם נעבוד את ה' זה רק במדבר במקום שהעבודה תהיה אמיתית וכנה.
מאז ומעולם יש בנפש האדם צורך להתנגד לכל מה שכופים עליה חיצונית, כך גם עבודת ה' שלנו צריכה להיות מהזדהות ולימוד בנושא.
שבת שלום-אשמח לתגובות
לרפואת ראם בן חיה מרגלית
תמר רבקה בת אדית יעל
נעמה בת עידית
חי בן איילה
חנן בן שלומית
יהודה בן גאולה
יוסף בן יפה
ישראל פראגי בן מרים
מרק בן שרה מלכה
לעילוי נשמות כלישראל :אברהם בן זולה, מימון בר שתיתא ,הרב מרדכי צמח בן מזל טוב,מיסה בת שמחה,חדורה בת זולה,רחל בת זולה,לאומה בת זולה,ציון בן שמחה,אברהם בן שמחה,טוני בת חווה, ,מסעודה בת מברוחה,מרגלית בת מסעודה,משה בן עזיזה,משה בן חווה,ציון בן חווה,שמחה בן חווה,אבא דוד בן עזיזה,מינה ברכה בת שרה,שלמה בן שרה,אופיר בת זהבית ז"ל בן שרה,אברהם,יצחק,יעקוב,משה,אהרון,דוד,שלמה,תנאים,אימורים,ראשונים,אחרונים,שבת שלום
ממש יפה. אימצתי לעצמי לדבר תורה של השבת :)
השבמחקשבת שלום!